úterý 28. října 2014

Zloděj blesku - Recenze


Kniha: Zloděj blesku
Díl v sérii: 1
Série: Percy Jackson
Autor: Rick Riordan
Počet stran: 400
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Jmenuji se Percy Jackson…
Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu. Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr. Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia. Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi?
Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval…

Něco o autorovi:
Rick Riordan se narodil r. 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.



Tuhle sérii jsem měla v plánu si přečíst už celkem dlouho, ale pořád jsem se k ní nějak nemohla dostat. Až teprve nedávno jsem k tomu měla příležitost. Přiznám se, že bohužel tohle je další z knih co jsem viděla dřív filmové zpracování, takže jsem pravou podstatu příběhu už věděla, ale až tak to nevadilo, protože v knize je toho mnohem více. 

Jak už asi skoro každý ví Rick Riordan je skvělý spisovatel a jeho knihy, mezi nimi patří i tato jsou velmi chváleny a už jen proto jsem si od něj chtěla něco přečíst. A ano teď už můžu s ostatními jenom souhlasit. Rick Riordan píše opravdu skvěle a jeho styl jsem si oblíbila. Píše čtivě, napínavě a především akčně.

Hlavní hrdina Percy Jackson je velmi mladý kluk. Ze začátku jsem se trochu bála, že mi to možná trochu bude vadit, ale neměla jsem s tím vůbec problém, jelikož o jeho věku se tam skoro vůbec nezmínily, takže i tak jsem si ho představovala spíš jako staršího, než-li mladšího.
Jinak je mi sympatický a jsem zvědavá jak se bude vyvíjet v dalších dílech.

Jak jsem se již tak trochu zmínila knize nechyběla akce. Po celou dobu se něco dělo až jsem pomalu koukala jak někdo může takhle svěle psát, aby jste se ani chvíle nenudily. Knížka je spíše určená mladším čtenářům, což jde už poznat se samotného fondu písma, kde jsou písmena nezvykle větší. Podle mě by si ale tuhle knihu mohl přečíst i starší čtenář. Já jsem to spíš brala jako oddechovku a pohádku, přeci jen mladší čtenář už nejsem, ale i tak jsem byla nadšená po přečtení a kniha se rozhodně řadí k jedním z nejlepších knih co jsem letos přečetla.

Konec nebyl pro mě žádné překvapení, ale i tak se mi líbil a já se těším až si přečtu další díl, protože rozhodně se mám ještě  určitě na co těšit :).
Všem kdo se do téhle sérii ještě nepustil, tak můžu jenom doporučit. Je to skvělý start do série a podle mě se to bude líbit i vám.

Obálky
Anglická 1,2 * Německá * Španělská * Italská * Finská * Česká
Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
93 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.

6 komentářů:

  1. Krásná recenze!
    Já jsem taky viděla filmové zpracování - které se mi moc líbilo -, ale knížku jsem zatím nečetla.
    Ale asi si ji hned jak bude v knihovně volná, půjčím :-) - právě jsem dostala chut si ji přečíst :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Celou sérii nezkutečně žeru :) filmové zpracování je slabší krapet, ale i tak se mi hrozně moc líbilo :) super recenze :)

    OdpovědětVymazat
  3. PJ je skvělá série. Sice je pravda, že ten první díl je takový spíše dětský a pohádkový, ale s dalšími díly se to lepší a je to skvělé, napínavé a originální. :) Hezká recenze

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná recenze. Tuto knihu bych si chtěla přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem moc ráda, že se ti kniha líbila. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Percy je super :-) Počkej až si přečteš poslední díl :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)