neděle 12. října 2014

Poslední čarodějka: Mlžné kameny - Recenze


Kniha: Posledí čarodějka - Mlžné kameny (2.vydání)
Díl v sérii: 2
Série: Malfuria
Autor: Christoph Marzi
Počet stran: 248
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Catalina Soleado má nebezpečné nadání. Dokáže měnit svět jedním tahem pera. Její schopnosti by rády zneužily stíny, které začínají ovládat svět. Pronásledována tajemnými kreaturami z písmen, šelestícími mozaikovými hady a létajícími galeonami utíká Catalina do Malfurie. Magického útočiště pro čarodějky, které se vznáší v oblacích, obklopeno vírem z havraních pírek. Pocit bezpečí si však vychutnává jen krátce. Pokud chce zachránit ty,
 na kterých jí záleží a zastavit invazi stínů, musí Malfurii opustit a cestovat tam, kde možná najde odpovědi na otázky, které zatím zůstávají zahaleny v temné mlze…
Druhý díl napínavé fantasy trilogie!

Něco o autorovi:
Německý spisovatel a pedagog Christoph Marzi vyrostl v Obermendigu v Eifelu, vystudoval ekonomii na Mohučské univerzitě a nyní žije se svou ženou Tamarou a jejich třemi dcerami v Saarbrücken. Píše už od patnácti let, inspirují jej především viktoriánští spisovatelé (Charles Dickens, Arthur Conan Doyle, Edgar Allan Poe, Robert Louis Stevenson a Jane Austen), ale i současní autoři, jako kupříkladu Neil Gaiman, Kai Meyer a China Miéville.


Do druhého dílu jsem se pustila spíše ze zvědavosti abych věděla jak příběh Cataliny a Jordiho bude pokračovat. Trochu jsem i doufala, že by to mohlo být lepší než ten první díl, který mě trochu zklamal. A jaké mám pocity po přečtení? Popravdě nevím co si od této knížky moc myslet. 

Ze začátku to vypadalo nadějně a vypadalo to, že by to mohlo být mnohem lepší, jenže postupem času jak jsem postupavala ve čtení tak radost začala mizet a spíše jsem začala být zklamaná. Já nevím jestli to mám tak jenom já, ale přijde mi, že se v tomto díle skoro nic nedělo a přišlo mi to malinko o ničem. Pravda je, že děj kniha má to ano, ale i tak můj pocit je takový, že se tam toho mohla stát daleko víc a i té akce mohlo být více.

Co knížce nechybělo a má ode mě velké plus je, že knížce nechybí čtivost a díky tomu jsem knížku přečetla i celkem rychle, takže rozhodně to nebyla žadná nuda. Co se týče námětu, tak je to podle mě dobře vymýšlený, ale mohlo to autor víc zpracovat a třeba i z toho udělat větší zápletku.

Hlavní hrdinka Catalina mi tady přišla víc dospělejší a celkově jsem jí měla radši než v prvním díle.
Natož Jordi mi nevím proč lezl trochu nervy a nějak se mi ty části, kde byli vyprávěny z jeho pohledu moc nelíbily.

Závěr můžu říct, že tohle není špatná série, ale mohlo to být trochu i lepší a kdybych byla mladší nebo neměla přečtených už pár knhi tak bych z toho asi byla víc nadšená. Co se samotného závěru týče, čekala jsem od něho víc, ale tak uvidíme co přinese třetí díl, na který se těším a hlavně jsem zvědavá jak to autor celé uzavře. Pokud jste četli první díl tak si určitě přečtěte i další, aby jste vlastně věděli jak celý příběh bude pokračovat :).

Obálky
Německá * Španělská * Česká 1,2

Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
47 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat internetovému knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.

4 komentáře:

  1. Ještě jsem nečetla ani první díl, ale možná se do toho někdy pustím :) pěkná recenze :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bylo rychlý komentář :D. Pokud na to budeš mít někdy čas tak si to přečti, uvidíš třeba se ti to bude líbit víc :)).
      Děkuju :).

      Vymazat
  2. Já četla první díl a ten se mi nelíbil, proto se na druhý nechystám. Ale hezky napsaná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se popravdě taky moc do druhého dílu nechtělo, ale za jsem chtěla vědět jak to bude pokračovat, uvidím co řeknu na ten třetí díl :).
      Děkuju :).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)