Najít Sky - Recenze

Kniha: Najít Sky
Série: Benedicts
Autorka: Joss Stirling (pseudonym)
Počet stran: 240
Nakladatelství: Brána
Anotace: Patnáctiletá Sky Brightová je na první pohled typická Angličanka, která se právě spolu s nevlastními rodiči přestěhovala do Colorada. Wrikenridge zase vypadá jako typický americký zapadákov, kde místní zběsile fandí svým sportovním týmům a střední školu ovládají roztleskávačky. Zed Benedict je pro každého problémový floutek, který hřeší na svůj vzhled a talent. Jenže první dojem může klamat.
Sky si jako malá prožila peklo a brzy odhalí, že Zed má tajemství, které dělá ze sněhem zapadaného Wrikenrigde zatraceně horké a nebezpečné místo. A to i tehdy, když v sobě objevíte netušené mimosmyslové schopnosti. A tak se Sky ocitá nejen ve víru první lásky, ale především uprostřed střetu dvou mocných klanů, z nichž jeden se neštítí únosů, vražd ani ovládání cizích myslí...
Sky a Zed budou muset sáhnout až na dno svých sil, pokud chtějí přežít, dodělat střední školu a aspoň trochu ošidit ruletu v padouchově hotelu v Las Vegas!

Julia Goldingová (1969) je jedna z předních britských autorek knih pro děti a mládež. Ke svému spisovatelskému povolání se dostala oklikou přes jiné profese. Nejprve působila jako diplomatka v Polsku, posléze vyměnila diplomacii za akademický post na Oxfordské univerzitě, kde si udělala doktorát z anglické romantické literatury. Potom pracovala pro organizaci Oxfam, která se snaží v celosvětovém měřítku řešit problémy chudoby, nespravedlnosti a utrpení civilních obyvatel ve válečných zónách. Svou první knihu, The Diamond of Drury Lane, napsala v sedmatřiceti letech (v roce 2006) a hned za ni získala dvě prestižní ocenění - Waterstone's Children's Book Prize a The Nestle Children's Book Prize. Na základě této knihy vznikla posléze populární šestidílná série. Kromě ní napsala ještě dalších jedenáct dobrodružných knih.

O této knížce jsem se dozvěděla díky tomu, že jsem od stejné autorky přečetla knihu Únos čtvrté princezny. Jak také můžete vidět, tuhle knihu napsala pod pseudonymem, takže jsem nevěděla zpočátku jestli je to vůbec ona. Popravdě jsem se do této knížky bála trochu jít, protože jsem moc nevěděla o čem knížka je a jestli se mu v mým věku bude ještě vůbec líbit, ale od této autorky jsem si chtěla ještě něco přečíst tak jsem to riskla a pocity po přečtení? Rozhodně nejsem zklamaná :).
Z celkem nic říkající anotací jsem se do knížky pustila a musím říct, že prvních asi 100 stránek jsem byla vcelku zmatená, protože jsem pomalu nevěděla co se v knížce děje a trochu jsem se v tom začala ztrácet, prostě jsem nemohla pochopit pointu. Postupně jsem se do tohoto příběhu vžila a už se knížka četla pomalu sama. Nevím jestli to takhle měl někdo podobně, ale já ano.

Autorčin styl mi i zde sedl a i tady měla kniha originální námět, kterýmu nechyběla akce, napětí a především romantika, které tu málo rozhodně nenajdete, i když zas přehnaně tu není. Nudit se u této knihy rozhodně nebude, protože samotný příběh je velmi čtivý. Nemůžu si taky pomoct, ale začátek mi trošičku připomínalo Stmívání, ale asi jsem měla jenom takový pocit.

Hlavní hrdinka Sky to v životě neměla moc lehké. Odmalička vyrůstala v pěstounský rodinách a neustále se stěhovala k novým rodičům až později se na ní usmálo štěstí a našla dobré adoptivní rodiče, se kterými se s Anglie odstěhovala do Ameriky. Sky mi byla sympatická a vcelku si ji oblíbila.
Hlavní hrdina Zed mi občas lezl na nervy a na začátku mě i trochu naštval a vůbec jsem to jeho myšlení občas nechápala, ale tak je to kluk tak je asi normální, že jsem mu někdy nerozuměla  to jeho chování :D

Závěr knížky byl akční a byla jsem zvědavá jak to nakonec dopadne, i když po přečtení můžu říct, že kniha byla pro mě celkem předvídatelná a byla tak trochu jasné jak to skončí. V průběhu čtení jsem taky zjistila, že to má pokračování, které se zatím u nás bohužel neplánuje vydat :/, což je myslím škoda, ale autorka ten první díl ukončila celkem uzavřeně, takže se s tím dokožu nějak smířit.

Knihu hodnotím jako takový průměr, který neurazí a ani nenadchne, přečetla už jsem lepší knihy. Jediné dvě výtky mám jsou ty, že ten začátek byl pro mě trochu zmatený a že samotná grafická stránka knihy mi úplně při čtení nevyhovala, ale to už byl jen takový malý detail. Co se týče obálky se nakladatelství moc povedla. Knížku můžu i doporučit dál pokud si chcete přečíst něco neobvyklého, ale zas od toho moc nečekejte a taky bych knihu doporučila spíše mladším čtenářům.

Anglická 1,2 * Německá * Filipíny * Španělská * Česká

67 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Brána za poskytnutí recenzního výtisku.