neděle 25. května 2014

Osudová přitažlivost - Recenze



Kniha: Osudová přitažlivost
Díl v sérii: 1
Série: Kronika Kambionů
Autorka: Jaime Reed
Počet stran: 272
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Jsou záhadní, přitažliví a nebezpeční... Kambioni.
Sedmnáctiletá Samara pracuje v knihkupectví, aby si vydělala na své první auto. Spolu s ní tam pracuje Caleb, okouzlující a tajemný mladík, jehož uhrančivý pohled nenechá klidnou téměř žádnou ženu. Samara je ale jediná, která cítí, že za jeho neodolatelným úsměvem se skrývá nebezpečí.
Tajemství, které Caleba obklopuje, přivádí Samaru do světa kambionů, ve kterém je přitažlivost a atraktivita podmínkou pro přežití. 
Když se kolem začnou dít děsivé věci a ohrožovat její blízké, musí Samara riskovat a učinit rozhodnutí, které možná změní její život. Navždy. 


Něco o autorce:
Jaime Reed je autorkou paranormální série pro Young Adults s názvem Kronika Kambionů. Říká o sobě, že je na psaní závislá. Studovala umění na univerzitě Virginia Commonwalth. Poté, co se nedostala na uměleckou školu a strávila tři roky hledáním sebe sama v New Yorku, se vrátila do rodného města a znovu objevila svou dětskou "lásku": psaní. Jejím mottem je: Níkdy se nedívat zpět.


Samara pracuje v knihkupectví, přesněji řečeno v kavárně. S ní tam pracuje i mladý kluk Caleb, který ji přijde hodně zvláštní a chce zjistit za každou cenu co vlastně skrývá. To co se ale doví, ji změní život a nic nebude už jako dřív. Postupem času se totiž dovídá co je vlastně Caleb zač, až tomu pomalu nechce věřit a tím pádem se dostává i do nebezpečí, ze kterého se dostat nebude vůbec lehké. Jak to teda nakonec vůbec všechno dopadne?

Na novinku od Fragmentu jsem se celkem těšila. Podle anotace se mi tahle série docela zamlouvala a myslela jsem si, že by to mohl být pěkný příběh. Jenže to byl spíš opak. Z knížky jsem byla spíše zklamaná, ale možná to bylo jenom tím, že jsem od ní očekávala něco víc a to se právě nestalo.

Důvod proč mě knížka zklamala, byl možná tím, že podobnou knihu tohoto tématu jsem už četla a jelikož ani
ta série mě moc nenadchla, tak je celkem logické že asi ani takhle nebude ani moc můj šálek kávy. Pokud by to někoho zajímalo jedná se o sérii Temná akademie. Nebojte se nemají toho moc společného spíš vůbec nic, ale takový jeden prvek bych řekla, že jo. O tom jsou hlavně ty dvě série. Takže tady bych řekla že chyba bude spíš ve mně že mi kniha tolik nesedla jak bych chtěla.

Hlavní postava Samara má fakt pěkné jméno :D. Ale jsem ráda, že ji v knížce říkaly spíše Sam, bylo to rozhodně lepší. Jinak k ní jsem si udělala takový neutrální vztah. Bylo to v pohodě postava, ale nějak zvlášť jsem ji ráda zas neměla. I když ji obdivuje, protože to čím si celou dobu prošla, nevím jestli bych já to zvládla víc v klidu, ale co by mi možná i zbývalo. Caleb mi ze začátku lezl na nervy a byla jsem na tom snad úplně stejně jako Sam, která ho taky dvakrát nemusela. Nazvala bych ho klasickým děvkařem možná, ale po dočtení knihy mám na něj už úplně jiný názor, za což jsem ráda, protože jsem si ho oblíbila.

Další důvod proč se mi knížka tolik nelíbila, byl ten, že se v ní skoro nic neděje. Žádná akce a napětí, hlavně romantika se tam objevuje, což možná někoho nepotěším a prostě čekala jsem, že kniha bude nabitá akcí když má tolik stran, ale ono nic, jako občas se tam něco dělo, ale ne zas tolik, celkově přišlo to až na konci knihy. Ale i tak knížka byla čtivá a četla se celkem rychlá, takže se podle mě nemusíte moc bát toho že by jste se u knihy nudily.

Konec knihy byl plný akce a rozhodně byl plný překvapení. Popravdě jsem takový konec vážně nečekala, ale
tohle by podle mě nenapadlo nikoho. U téhle knihy jsem právě i trochu váhala jestli si přečíst pokračování a díky konci jsem se rozhodla, že pokud ho u nás vydají tak ho zkusím a uvidím jak to vlastně celé bude pokračovat, ale máme se asi na co těšit.


Shrnutí: Nechtěla jsem knížku takhle zkritizovat a říkat vám aby jste ji nečetli. Pokud si ji chcete přečíst, tak to určitě zkuste a udělejte si na ní svůj názor, třeba vám se může líbit mnohem víc. Já za sebe můžu říct, že jsem čekala něco lepšího, ale i tak si to pokračování nakonec přečtu a třeba se mi bude líbit i více než ten první díl.

Obálky
Obálka se mi pooravdě moc nelíbí, protože na obálkách nemám moc ráda postavy.
Anglická * Německá * Slovenská * Česká

Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
50 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.

6 komentářů:

  1. Kniha mě podle anotace docela zaujala . Ale ted docela váhám :D ale stejně to asi zkusím :D Zajímalo by mě jakou knihu ti připomínala ?? :) Pěkná recenze :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě taky a proto jsem se na ní těšila :). Určitě to ale zkus, je to jenom můj názor :). Psala jsem to tam a je to Temná akademie :). Děkuju :).

      Vymazat
    2. Aha :D toho jsem si asi nevšimla :D ale temnou akademii jsem taky nečetla :D

      Vymazat
    3. Stane se :)), určitě i ji si někdy třeba přečti :)).

      Vymazat
  2. O téhle knížce jsem už něco četla, tak uvidíme, jestli si ji nakonec přečtu :). Ale pěkná recenze! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak uvidíš, ale určitě to zkus :). Děkuju :)

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)