neděle 14. září 2014

Šampion - Recenze


Kniha: Šampion
Díl v sérii: 3
Série: Legenda
Autorka: Marie Lu
Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: June a Day přinesli pro Republiky obrovskou oběť, ale nyní se jejich země ocitla na pokraji zániku. V okamžiku, kdy se vše schyluje k podepsání mírové dohody s odvěkým nepřítelem Koloniemi, se přihodí něco, co změní kola osudu a uvrhne celý národ do boje o holou existenci. A jestliže chtějí Day a June zachránit Republiku, musí obětovat to nejdrahocennější, co mají. Odhodlají se k další oběti, nebo se nakonec ukáže, že všechno je úplně jinak?

Něco o autorce:
Narozena 11. čevence 1984 (Wuxi, Čína). Narodila se nedaleko Šanghaje, když však začala studovat v USA na University of Southern California, usadila se v kalifornské Pasadeně. Zde žije se svým přítelem, čivavou a dvěma Welsh Corgi Pembroky, což jsou neuvěřitelně roztomilí a hraví pejsci. Předtím, než se začala věnovat psaní na plný úvazek, pracovala jako umělecký ředitel ve společnosti věnující se vývoji videoher. Píše knihy pro mladé a zaměřuje se především na dystopie.



Může obsahovat spoiler z předešlých dílů!

Vypadalo to, že Repulika bude konečně žít v míru, jenže nic není tak jak by asi všichni chtěli. Mezi Republikou je pořád nepřítel a to Kolonie, se kterými měli podepsat mírovou dohodu, ale to se bohužel nestane a začne boj na život a na smrt. Bude mít ale Republika vůbec šanci proti Koloniím?  A jak to nakonec celé skončí?

Na Záverečný díl jsem se dost těšila, protože jsem byla vážně zvědavá jak to nakonec celé dopadne a co se vlastně ještě všechno může stát dál. Pravdou je, že mě toho už moc nenapadalo, ale pravdou je, že toho bylo psát ještě dost.

Kniha byla napínavá od začátku až do konce. V tomto díle se pořád něco dělo a i trochu jsem se bála toho konce, protože jsem viděla různé reakce na ten konec, i tak jsem nevěděla co se tam vlastně můžu stát. A můžu říct, že to co se tam stalo jsem nečekala.

Líbí se mi strašně jaký nový dystopický svět autorka vytvořila a sice mi občas přijde, že je to pořád to samý, tak ne vždycky je to ale pravda. Každý autor si vymýšlí svůj svět a i tento mi přišel velmi originální čtivý a ani trochu nepředvídatelný.

Co se týče začátku knihy tak mě teda trochu zklamal, nudilo mě to a jenom jsem doufala, že se brzo začne něco dít, naštěstí to přišlo brzo a potom to už bylo jenom lepší a lepší. Na první díl to prostě nemá ten u mě žádný díl nepřekonal, ale rozhodně se mi to líbilo víc než dvojka.

A ten konec? Sama jsem tomu nemohla uvěřit. Je pravda, že jsem pak už trochu tušila jak to nakonec celé skončí, ale co se stalo potom to jsem vůbec nečekala a strašně mě to překvapilo. Zpočátku jsem byla naštvaná a chtěla jsem pokračování toho jak to vlastně bude dál. a nejradši bych byla kdyby se to vůbec nestalo. Teď s odstupem času si uvědomuju, že to tak prostě asi mělo být a jak to bylo dál si prostě budu muset domyslet sama, takže na druhou stranu jsem s ním tak trochu spokojená.

Kdo tuhle sérii ještě nečetl tak všem ji vřele doporučuji!! Především milovníkům dystopií. Podle mě to je jedna z těch slabších, ale i tak já jsem si ji dost oblíbila a myslela, že za přečtení to stojí. Sama nevím jestli se k ní budu vracet, ale rozhodně nelituji že jsem si tento skvělý příběh přečetla.


Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
87 %

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)