Fenomén - Recenze

Kniha: Fenomén
Díl v sérii: 2
Série: Legenda
Autorka: Marie Lu
Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: June a Day přijíždějí do Las Vegas a nemyslitelné se stává skutečností – Elektor Primo umírá a vlády se ujímá jeho syn Anden. Republika se tak ocitá ještě o krok blíže absolutnímu chaosu. Day však ze všeho nejvíc touží zachránit svého malého bratra, a tak mu nezbyde nic jiného, než se spojit s Patrioty. Ti oběma slíbí pomoc, mají jen jednu malou podmínku – Day a June musí zabít nového vládce.
Zdá se, že je to mimořádná šance, jak změnit vývoj celé republiky, jak vyjádřit vůli tak dlouho utiskovaného národa.
Ale June si postupně uvědomí, že Anden není jako jeho despotický otec. Co když je jedinou šancí na nový začátek? Co když revoluce musí mít vyšší smysl než osobní pomstu? Co když se Patrioti mýlí?
Opravdu fenomenální a dlouho očekávané pokračování úspěšné Legendy!

Narozena 11. čevence 1984 (Wuxi, Čína). Narodila se nedaleko Šanghaje, když však začala studovat v USA na University of Southern California, usadila se v kalifornské Pasadeně. Zde žije se svým přítelem, čivavou a dvěma Welsh Corgi Pembroky, což jsou neuvěřitelně roztomilí a hraví pejsci. Předtím, než se začala věnovat psaní na plný úvazek, pracovala jako umělecký ředitel ve společnosti věnující se vývoji videoher. Píše knihy pro mladé a zaměřuje se především na dystopie.

Může obsahovat spoiler z prvního dílu.

June zachrání Daye a společně utečou z Los Angeles do Las Vegas, kde se hned vzápětí dozvídají, že Elektor Primo zemřel a vlády se ujímá jeho syn Anden. V Republice nastává chaos a lidi se začínají proti Andenovi bouřit a ví, že jenom někdo mu může pomoc. Mezitím Day si ze všeho nejvíc přeje zachránit svého bratra a bohužel mu nic jiného nezbyde než se spojit s Patrioty, kteří mu pomůžou jedině pod podmínkou, že zabije nového Elektora. Podle plánu má June zavést Elektora na špatnou cestu, jenže postupem zjistí, že on není jako jeho otec. Jak to nakonec celé dopadne? Zemře Anden nebo ne?

Na druhý díl jsem se velmi těšila, protože ten první díl skončil celkem otevřeně, takže jsem byla strašně zvědavá jak vlastně celý příběh bude pokračovat. První díl jsem sice četla už před nějakou dobou, ale neměla jsem problém se dostat do této knihy.

Kniha je psaná klasicky jako v jedničce z pohledu June, z které jsem měla rozpačité pocity, tak tady zmizeli a moc jsem si ji oblíbila. Byla strašně odvažná a obdivuji za to co musela udělat a čím vším se musela zde projít. A pak je taky psaná z pohledu Day, kterého jsem zbožňovala už v jedničce a ani tady se to nijak nezměnilo, nevím čím to je, ale skoro pokaždý mě nějaký hlavní hrdina svým způsobem dostane.

Na autorce se mi líbí její styl psaní. Píše opravdu skvěle. Kniha byla čtivá, po celou dobu jste v napětí a především na konci dost akční, až jsem se bála, že to nemůžu dopadnout dobře. Vůbec nic jsem nepředvídala a autorka dokáže čtenáře neustále nečím překvapovat.

Je pravdou, ale že i když se mi tato kniha moc líbila, tak už mě tolik neuchvátila. Čekala jsem něco v podobném duchu, ale to se nestalo, i když je pravda, že zde jsme se dozvěděli plno nových zajímavých věcí.

Závěr knihy byl jak jsem již říkala akční a plných zvratů které jsem nečekala, a jak tak koukám, autorka se vyžívá v akčních koncích, kde ani pomalu nedýcháte a máte pořád nutkání číst dál, protože vám zajímavý jak to nakonec celé dopadne. Přišlo mi to i celkem uzavřené, takže jsem nemusela na třetí díl tolik spěchat, ale měla jsem ho u sebe takže to bylo jedno :).

Další kniha, která mě utvrdila v to, že dystopie jsoui přesně to pro mě, i když tuhle beru spíš mezi jako slabší. Námět knihy je skvělý to ano, ale celkový příběh už mě tolik neuchvátil.
Pokud jste četli první díl tak vám určitě doporučuji i ten druhý. Já knihu hodnotím 4 slabými hvězdičkami.

76 %