neděle 7. září 2014

Cizí slovo láska - Recenze


Kniha: Cizí slovo láska
Autorka: Erin McCahan 
Počet stran: 304
Nakladatelství: Fortuna Libri
Anotace: Vtipný a zároveň dojímavý příběh mimořádně inteligentní šestnáctileté Josie
Hlavní hrdinka neřeší žádné závažné problémy – i když trochu světového míru by si ke svačině určitě dala. Má úžasnou rodinu, miluje své rodiče, zbožňuje své sestry a na milost vzala i švagra (musel však na tom tvrdě pracovat). Teď je na obzoru druhý švagr. Josiina zatím neprovdaná sestra Kate se nezadržitelně žene k oltáři a z nastávajícího člena rodiny Geoffa se budoucí švagrové zvedá žaludek. Co takhle udělat vetřelci ze života peklo? Naštvaná Josie by to možná zvládla, ale rozptylují ji upištěné spolužačky, zlatí hoši všude kolem a zejména to, že každý, zdá se, mluví úplně jiným jazykem.
Jak se dá v takovém světě vůbec vyznat láska a jak dát zakusit nenávist?


Něco o autorce:
Erin McCahanová se narodila v Michiganu, vyrostla v Ohiu a na střední škole patřila k mimořádně plachým studentkám. Manžela Tima nesmírně miluje i po čtrnácti letech manželství, má čas číst hory knížek a naštěstí i psát. Přiznává, že ani nemá na výběr – psaní je jednoduše něco, co musí dělat. A basta. „Proč? Netuším.“ Její čtenáři to tuší – okouzlila je už svou první knihou I Now Pronounce You Someone Else (Odteď budeš někdo jiný). Vtipný román Cizí slovo láska má všechny předpoklady, aby navázal na její úspěch.


Patnáctiletá Josie je mladá holka, která je ve svém věku velmi chytrá, ale taky trochu jiná než ostatní. Když její starší sestra Kate přivede domu jejího nastávajícího, pozná že ten pro ní není ten pravý a bude chtít za každou cenu svatbě zabránit. Snaží se to Kate rozmluvit, ale ta jí na to řekne, že až pozná co je to láska, tak pochopí co k němu vlastně cítí. Ale co je to vlastně láska? Dá se vůbec slovy definovat? A jak to nakonec celé skončí? Zamiluje se Josie a pochopí vůbec proč si ho Kate chce vzít?

Moc jsem vlastně nevěděla do čeho jdu. Samotná anotace vám toho příliš neřekne, takže podstatu příběhu pochopíte už v průběhu celé knihy.
Rozhodně ale od toho nečekejte knihu plnou zvratů a akce. Je to spíš milá oddechovka u které si skvěle odpočinete, protože ani nemusíte u ní tolik přemýšlet. A ani bych neřekla, že má tato kniha nijak moc složitý děj, spíše je to příběh ze života jedné holky. Možná se to může zdát nudné, ale vůbec tomu tak není.

Měla jsem zde jenom jeden problém a to je ten, že jsem se tak úplně do příběhu nemohla moc začíst, i když stránky vcelku ubíhaly a celkově to bylo čtivé. Doteď vlastně ani netuším proč tomu tak bylo, ale možná by bylo tím, že ta první půlka nebyla tolik zažívná.
Druhá polovina byla ale skvělá a já jsem se od příběhu nemohla pomalu ani odtrhnout, protože jsem měla nutkání číst pořád dál a dál a dozvědět se jak to vlastně celé skončí. Pravdou je, že jsem to pak už musela večer odložit i když se mi teda vůbec nechtělo, ale byla jsem dost unavená takže jsem to dočetla další den.

Hlavní hrdinka Josie byla zvláštní a jiná než ostatní a to se mi na ní líbilo. Možná v normálním životě bych si s ní úplně nerozuměla, ale když chtěla Kate rozmluvit svatbu, tak ani nevím proč ale fakt na jejím místě bych se asi taky o to pokusila :D.
Jinak všechny postavy byly velmi příjemné a nenašel se nikdo kdy by mi nesedl.

Co se mi na knize dost líbilo byl vztah Josie a Kate. Bylo to úplně přirozené a bylo vidět, že ne vždy sestry mezi sebou můžou mít skvělý vztah bez chybičky.

Závěr knížky byl krásný a i pak už trošku předvídatelný, ale vůbec mi to tady nevadilo, spíš jsem byla ráda, že to tak skončilo. Jen mi vadila jedna věc a to ta, že celou knihu se nic nedělo a najednou BUM. Myslím, že už dřív tam mohl být nějaký náznak nebo cokoliv, protože jinak nemáte možnost se ani pomalu domnívat, že by se tohle na konci knihy mohlo stát. Ale jinak je to krásná kniha, která se mi vážně moc líbila a i když je romantických knih mnoho a už jsem jich dost četla, tak s něčím podobným jsem se nesetkala. Celý příběh byl poddán trošku jinak než jsem si já zpočátku myslela a proto vám můžu tuto knihu jenom doporučit!!

Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech 
80 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Fortuna Libra za poskytnutí recenzního výtisku.
Více informací o knize ZDE.

2 komentáře:

  1. Kniha má úžasnou obálku a dost mě láká. Vypadá to na skvělou oddechovku, což i dokazuje tvoje recenze. Pokusím se po tom podívat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano a krásně pasuje k příběhu :)). Ano je to skvělá oddechovka a určitě si někdy knihu přečti, myslím, že by se ti mohlo líbit :)).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)