pátek 4. července 2014

Knižní doporučení (1)



Meme z mojí dílny.

Jde o to ukázat ostatním knihu, která mě zaujala a doporučit ji dál.

Kniha: Chlapec na dřevěné bedně
Autor: Leon Leyson
Anotace: I v temných časech – zejména v temných časech – vyjde najevo síla a odvaha.
Leonu Leysonovi (narozen jako Leib Lejzon) bylo teprve deset let, když nacisté obsadili Polsko a jeho rodina byla donucena přestěhovat se do krakovského ghetta. S velkou dávkou štěstí, houževnatosti a odvahy Leyson přežil sadismus nacistů. Byly to především šlechetnost a vytrvalost jednoho člověka, muže jménem Oskar Schindler, které zachránily životy Leona Leysona, jeho matky, otce a dvou ze čtyř sourozenců.
Paměti dítěte ze Schindlerova seznamu zachycují s jímavou průzračností nevinnost malého chlapce a jeho střetu s nepředstavitelnou krutostí, bezprávím a zlem. Je pozoruhodné, že navzdory všemu utrpení, které paměti popisují, se jejich autor nenechal unést a zaslepit nenávistí a záští. Z každého řádku vyzařuje naděje, moudrost a lidská důstojnost. Tím jsou Leysonovy paměti výjimečné. 


Knížku jsem četla na začátku roku a pořád na ní vzpomínám. Přiznám se, že takhle v šoku a mimo jsem z žádné knihy jako z této nikdy nebyla. Tímto vás od knihy nechci nějak odlákat, ale kdyby jste viděli co se mnou pouhá kniha udělala a jak moc mě zasáhla, vážně tohle není oddechová knížka. Řekla bych, že to bylo hlavně kvůli tomu, že tuto knihu napsal sám autor, který si tento příběh prožil a to mě šokuje ještě víc, než kniha na toto téma, která je fiktivní. Ono se to vážně tehdy dělo, a v dnešní době si to vážně nikdo z nás nedokáže představit. Pravdou je, že i fiktivní příběh na toto téma mě to taky dostane (např. kniha V Šedých tónech), ale ne tolik jako tato. A proto bych ji i vám chtěla moc doporučit!! Nemůžu ji asi doporučit úplně každému, přeci jen ne každýmu toto téma sedí, ale myslím, že za přečtení to stojí a třeba vás nesáhne tolik jako mě, to možná já jenom trochu přeháním :D. A už jen kvůli tomu, že autor nám ukázal kousek ze svého života. Pokud už jste někdo knížku četl, určitě mi napište do komentářů jestli se líbila i vám.

Pro začátek tohoto meme jsem chtěla vybrat trochu méně známou knihu, tak snad se vám moje doporučení bude líbit :).

18 komentářů:

  1. této knihy jsem si už všimla a hned mě zaujala..snad se k ní brzy dostanu, protože toto téma je velmi zajímavé.. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem zvědavá jak se bude líbit tobě :)).

      Vymazat
  2. Snad někdy, pokud se naskytne příležitost si knihu přečtu. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná obálka, vypadá to zajímavě. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Nejsem si knihou jistá, ale už jsem o krůček blíže k přečtení, po tvém doporučení :) je hezké, jak s námi umí knihy mávat! Věřím, že to bude hodně emotivní a silný příběh, jen nevím, jestli mě láká to téma.. No uvidíme

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, co dokáže pouhá kniha :)). Ale tak jestli tě moc neláká to téma, tak to zkus a uvidíš jestli tě to chytne nebo ne :).

      Vymazat
  5. Kniha vypadá fakt dobře, určitě si ji někdy přečtu. :)
    Ještě by třeba bylo fajn, kdyby si ty - jako zakladatelka projektu - mohla dát do tvého článku linkovač, aby tam ostatní mohli dát také své knižní doporučení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by bylo skvělý, snad se ti to taky bude líbit :).
      Taky mě to napadlo to tam dát, ale vůbec netuším jak to tam mám dát, nikdy jsem to nedělala ://, zkusím na to kouknout ;).

      Vymazat
  6. Anonymní5/7/14

    Wow díky za tip, tohle si musím přečíst .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš za co, určitě si to přečti :).

      Vymazat
  7. Chystám se na ní, tak jsem ráda, že se líbí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá co na ní řekneš ty :)).

      Vymazat
  8. Na tuto knihu se chystám , ale popravdě mám trochu strah :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, uvidíš třeba to u tebe tak hrozný jako u mě. Já jsem hrozná citlivka :DD.

      Vymazat
    2. To já právě taky :D brečím skoro u každého filmu :D

      Vymazat
    3. To já zas zas popravdě u filmů tolik nebrečím :DD, a jsem za to ráda :).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)