pátek 24. ledna 2014

Deklarace smrti - Recenze


Kniha: Deklarace smrti
Autorka: Gemma Malley
Počet stran: 256
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Velká Británie, rok 2140. Život na Zemi se změnil od základů. Lidská civilizace už není ohrožena smrtelnými nemocemi, na které věda objevila léky. Nesmrtelnost však přináší i možná rizika - největším z nich je přelidnění. Proto byla přijata Deklarace - každý obyvatel může mít jen jedno dítě... Kdo zákony poruší, bude potrestán. Patnáctiletá Anna se narodila rodičům, kteří měli dvě děti. Nyní je označována za "Přebytečnou". Jaký život ji čeká? Dokáže se vyrovnat se svým osudem vyděděnce?



Chtěli byste být nesmrtelní? Pro mě celkem těžká otázka :), nevěděla bych co mám odpovědět, jen vím, že tahle knížka změnila můj názor na toto téma.

Na planetě se přestali rodit děti, nebo jich mohlo mít jenom pár Vyvolených a nebo i ty kteří nepodepsali Deklaraci. Občas se tu, ale najde někdo kdo toto pravidlo poruší. Tyto děti se pak stávají Přebytečnými a musejí žít Grange Hallu, v místě kde by nechtěl žít nikdo z nás. Pokud je nenajdou mají velké štěstí a můžou tak žít třeba i šťastnější život. Mezi Přebytečnými patří i hlavní hrdinka Anna, kterou našli už velmi brzy. Poté se v knize objevuje Petr, kterého kupodivu našli až velmi pozdě. Díky němu se Anně změní celý její doživotní život...

:)
Na knížku jsem slyšela rozporuplné recenze a nevěděla jsem jestli se mám do knížky vůbec pustit. Věděla
jsem, že je to dystopie a nechtěla jsem si na svůj oblíbený žánr zkazit představivost nebo jak jinak to říct. Ale vůbec nelituji, že jsem si tuto knihu přečetla, spíš musím říct, že mě mile překvapila. Kdyby to byla moje první dystopie co jsem kdy přečetla byla bych z ní určitě nadšená víc a určitě by to byla i nejlepší kniha. Jenže za tu dobu jsem jich přečetla víc a už ji beru jako slabší dystopie, ale rozhodně stojí za přečtení nebudete litovat! :)

Začátek knihy jsem moc nepochopila, bylo to pro mě něco jiného něco takové co jsem zatím nečetla. Ale poté co jsme se v knížce zorientovala jsem hltala stránku za stránkou až jsem byla pomalu na konci. Knížka byla pro mě strašně napínavá a akce tam taky nebylo málo. Nejvíc mě dostal konec knihy, tolik zvratů a překvápek jsem opravdu nečekala, ale jsem ráda tak jak kniha skončila.

Postavy.. Anna mi lezla z počátku hrozně na nervy, když to řeknu trošku ošklivě přišlo mi jak naprogramovávaná a byla úplně blbá :)), postupem času jsem ji ale začala mít ráda.
Petr, prostě úžasná postava. Já si prostě skoro vždycky oblíbím mužskou postavu nevím jak to dělám :).


Opravdu co se mi moc nestává je to aby mi kniha něco dala. Tím nechci říct, že skoro žádná knížka mi nic nedala, dala ale jen velmi málo. Oproti tomu mi tahle knížka dala toho mnohem víc a díky ní jsem si uvědomila to, že nesmrtelnost není správná věc a změnila jsem na to úplně názor. Vždycky jsem chtěla být nesmrtelná a žít napořád (teda jak kdy), ale díky této knize už vůbec nechci. Připadá mi to jako nesprávná věc a jsem ráda, že to co je v knize se nikdy nestane.


Obálky
Originální 1,2 * Německá * Slovenská * Italská * Španělská * Česká

Slovo závěrem
Nádherná knížka, čtivá a která rozhodně stojí za přečtení :). Je pravda, že se opravdu nemusí líbit každému, každý má přece jenom jiný vkus, ale já osobně tuhle knížku strašně moc doporučuju všem!!!!
A jinak tahle knížka je mezi prvními dystopiemi, které vůbec kdy vznikly a rozhodně by jsi měl přečíst každý kdo má rád dystopie jako já a plno dalších čtenářů ;).


Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech 
85 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.

2 komentáře:

  1. Taky jsem z knihy nebyla až tak nadšená, jak jsem čekala :) Nicméně to uvědomění si, že nesmrtelnost by nakonec přinesla víc plusů než mínusů, je určitě důležité. Souhlasím s tvým hodnocením - po dčtení jsem knihu "oznámkovala¨ stejně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, já jsem těch pět hvězdiček dát prostě nemohla jen kvůli tomu že už jsou i lepší dystopie :).

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)