pondělí 18. listopadu 2013

Filmová podoba týdne (2)



Toto meme vymyslel Niklaus. Jde o to každé pondělí ukázat film podle knižní předlohy.

Název filmu: Rozum a cit
Režisér filmu: Ang Lee
Hrají: Emma Thompson, James Fleet, Alan Rickman, Kate Winslet, Hugh Grant, Tom Wilkinson...
Podle knihy: Rozum a cit - Jane Austen
O čem film je: Anglie počátku 19. století: krajina podobná parku, domácká sídla a v nich šťastní a laskaví lidé. Ale všechno není tak idylické, jak to vypadá. paní Dashwoodová se svými třemi dcerami - Elinor, Marianne a Margaret - se po manželově smrti musí vystěhovat právě z takového útulného sídla. Nový domov najde u vzdáleného příbuzného, starosti se dvěma dcerami na vdávání jí však zůstanou. Naštěstí najde v rozumné Elinor zalíbení bohatý a laskavý Edward Ferras, zatímco o vznětlivou Marianne projeví zájem ušlechtilý plukovník Brandon. Elinor však zjistí, že Edward je tajně zasnouben s jinou a Marianne před uzavřeným nápadníkem popřeje sluchu raději romantickému dvoření povětrného Willoughbyho. Vypadá to, že zlomená srdce už nikdo nenapraví - kdyby ovšem nešlo o ironickou komedii s dvojitým šťastným koncem.
Více ZDE.

Hodnocení: ****

Můj názor: Na klasiky moc nejsem, ale tenhle film se mi líbil moc. Předtím jsem četla knihu a ta byla mnohem lepší než film (tak to ale bývá), do knihy jsem se trochu bála, přece jen to není knížka dnešní doby.. a vždycky když jsem četla něco staršího tak jsem to nemohla dočíst. Tohle jsem riskla a určitě si od této spisovatelky ještě něco přečtu.. Jinak s filmovými herci jsem byla moc spokojená.. Rozhodně jestli jste neviděli tak na to jukněte :).

TRAILER (EN)


Fotky z filmu



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)