úterý 29. října 2013

Štěstí na dosah - Recenze


Kniha: Štěstí na dosah
Autorka: Irena Petříková
Počet stran: 224
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Ireně se splní přání - společně se dvěma kamarádkami odlétá na prázdniny do vysněného Londýna. Města, ve kterém září spousta hvězd nejen na nebi… Irena v něm prožije svůj sen, lásku i smutek. Podaří se jí najít svoje štěstí? Také jste někdy snily o klukovi z plakátu? Co byste dělaly, kdyby stál najednou před vámi?



Něco o autorce: 
Irena Petříková, nar. 1.3. 1997. Studuje Konzervatoř a VOŠ J. Ježka v Praze, v dětství navštěvovala ZUŠ v Mohelnici, kde se věnovala sborovému zpěvu, sólovému zpěvu, hře na klavír a výtvarnému oboru. Zpívá v několika skupinách, vystupuje také sólově a skládá vlastní písně. Její vlastní skladby, včetně těch, o kterých se vypráví v příběhu, najdete v odkazech a kontaktech na autorku.





Irene se splní přání. Odjede na prázdniny s kamarádkami Liz a Kate do Londýna. Druhý den po příjezdu v práci potká Harryho (člena skupiny 1D), kterého ho chtěla vždycky strašně moc potkat. Během pár dní se spolu spřátelí a postupně se do sebe zamilují. Jenže jak jim to může vydržet když od sebe bydlí takovou dálku? Po tom co ji uslyší zpívat i ostatní členové 1D, všem padne do oka a nabídnou ji natočit s nimi klip. Celkově to sice pro Irene byly náročné prázdniny, ale na druhou stranu byly její nejlepší.. Jak to všechno dopadne? Zůstane Irene s Harrym nebo ne??


Může obsahovat spoiler!!

Na to, že to napsala šestnáctiletá holka (o půl roku starší než já) tak si myslím, že to nebylo až tak špatný, a
obdivuju ji, ale má se ještě co učit. Knížka by čtivá, a popravdě se mi nechtělo ani spát a chtěla jsem ji přečíst za den, ale nakonec jsem ji dočetla až druhý den a jak už anotace asi napovídá byla plná romantiky. Jinak knížka byla pro mě až moc vysněná.. prostě mi to přišlo až moc nereálné.. Myslím si, že kdyby to autorka napsalo malinko jinak mohlo by to třeba zaujmout víc čtenářů.

Postavy.. Irene mi k srdcí moc nepřirostla, nevím pro mě to bylo tak, že
si o sobě trošku myslela... připadalo že si připadá jako hvězda, ale možná si mýlím, někdo si může myslet opak, ale na druhou stranu jsem ji to přála, hlavně vztah mezi ní a Harrym.. 
 Celkově když se na to podívám nikdo mi nijak nepřirostl k srdci a to se mi v knížkách moc nestává, vždycky se někdo nejde koho mám ráda, a vzpomínám na něj :DD. Koho jsem si asi nejvíc oblíbila byl Oliver, který se v knížce objevil jenom zřídka.. 
 Během čtení jsem si uvědomila, že se v knížce objevuje skupina 1D a to jsem opravdu nevěděla, asi ti bude tím, že je neposlouchám, a neznám jejich jména. Tím mě autorka mile překvapila.

Závěrem knihy můžu říct, že konec mě malinko zklamal, ale já prostě to takhle nemám ráda, nechápu jak to takhle může někdo napsat (nechci spoilerovat). Byla jsem do té doby dát knížce i 4 hvězdičky, který si sakra
nezaslouží, já to vím, ale mě se knížka prostě líbila, i přes ty mínusy, který má a není jich málo. Když to, ale vemu tak kvůli tomu fakt nemůžu, proto knížku hodnotím 3 hvězdičkami, i když nevím.. jestli si nezaslouží ještě miň. Knížka byla až moc nereálná a na mě možná až moc přeslazená.

Slovo závěrem..
Budu se opakovat, ale autorka se má ještě co učit, ale pokud bude na sebe pracovat tak si myslím, že má na to napsat někdy skvělou knížku ;). I přesto, že jsem tu knížku celkem zkritizovala, tak i tak ji hodnotím celkem kladně. no jo no nemůžu si pomoct, mám tak trošku slabost pro romantické příběhy :DD. Jinak kdo má rád 1D, tahle knížka se jim podle mě aspoň trochu líbit bude ;).

Hodnocení obálky

Moje hodnocení

Hodnocení v procentech
50 %

Tímto bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)