čtvrtek 22. srpna 2013

Stmívání - Recenze


Kniha: Stmívání
Díl v sérii: 1
Série: Stmívání
Autorka: Stephenie Meyer
Počet stran: 408
Nakladatelství: Egmont
Anotace: První kniha série Stmívání.
Isabella Swan se stěhuje do Forks, městečka ve státě Washington, kde neustále prší. Zdá se jí, že na světě neexistuje nudnější a beznadějnější místo – až dokud nepotká tajuplného a přitažlivého Edwarda Cullena, který doslova obrátí její život vzhůru nohama. Do Isabellina příjezdu Edward úspěšně tajil před obyvateli městečka svou upírskou osobnost. Ale nikdo není v bezpečí, zvláště Isabella, člověk, který je Edwardovi nejdražší. Oba mladí lidé jsou k sobě vázáni silným citovým poutem. Zvítězí milostný cit, nebo hrůzné temné pudy?

Něco o autorce: 
Stephenie Meyer se narodila v USA 23. prosince 1973. Vyrůstala v Phoenixu v Arizoně (který také užila ve svých knihách) se svými pěti sourozenci a nadále v Phoenixu žije. 
Vystudovala Brigham Young University, je šťastně vdaná a má tři syny (Gabo, Seth a Eli). Sama psala během normálního života matky třech ani ne desetiletých kluků, a přesto (nebo proto) jsou její knihy skvělé. K první knize Stmívání získala inspiraci ze snu. Píše při poslechu hudby, nejvíce jí inspiruje skupina Muse.
Půlnoční slunce (Midnight sun) - Stephenie napsala ještě poslední díl k Twilight serii, ale ještě před dokončením se její dílo objevilo na internetu. Meyerová tedy odložila psaní na neurčito, protože jí velice mrzelo, jak bylo její dílo zneužito. MS by ale měl být stejný příběh jako první díl Stmívání, ale z pohledu upíra Edwarda Cullena.

BOOK TRAILER


Může obsahovat spoiler!!!

Bella Swanová se rozhodne žít zase chvíli s tátou v městečku Forks. kde neustále prší. Musí začít chodit do nové školy a tam ho poprvé potká - Edwarda. Všichni v jeho rodině jsou krásní, ale Bella pozná, že jsou jiný než ostatní. Do Edwarda se zamiluje, ale mohlo to mít ne malé následky. Jak to může dopadnou? Zůstane člověkem nebose stane upírem?


Proč jsem si tuhle knížku chtěla přečíst?
Jelikož jsem viděla film, tak jsem si řekla.. to s musím i přečíst, ale nějak jsem tomu neměla.. :D to je pravda a jsem ráda že jsem si tuhle knížku přečetla a doufám že se k ní ještě někdy vrátím.

Prostředí
No... nevím co napsat :D. Příběh se odehrává v městečku Forks, kde pořád prší. Po pravdě já bych v tom městečku žít nemohla, protože déšť tolik nemusím, takže prostředí hodnotím tak průměrně..


Jak jsem již psala do téhle knížky jsem se nějak nehrnula, protože film jsem viděla, ale
nebyla to žádná bomba (teda pro mě :D).

Knížka bylo celkem dost čtivá, především ke konci. Ale já jsem tak trošku tušila jak to dopadne, takže moc napínavý to pro mě nebylo, kdybych neviděla film, tak by se mi
hlavou honilo asi hodně myšlenek. Konec mi přišel no.. jak se to vezme, kouskama asi i otevřený pro další díl. U knížky si všimnete, že je celkem tlustá, ale popravdě se tam skoro nic nestalo, což s myslím že je celkem škoda, ale viděla jsem film takže zas tak tolik jsem překvapená nebyla :D.
Z postav jsem si nejvíc oblíbila Edwarda, hrozně jsem se u jeho mluvení nasmála (no jo já se tlemím při každý kravině :D), natož ve filmu jsem ho tolik nemusela, i když byl lepší než Bella ;). Bellu tolik nemusím, ale někdy je fajn a nikdy se mi myslím nestalo že bych nemusela hlavního hrdinu/hrdinku, i když možná i jo (právě jsem si vzpomněla :)). Teď jsem si ještě vzpomněla na Alice a Emmetta ty mám taky celkem ráda :D.

Něco k obálkám..
No myslím že u nás vyšly dvě vydání, a popravdě netuším která se mi líbí víc jestli ten hardback nebo paperback (ten jsem četla), asi si nevyberu ;). Originální je i ta jedna kterou máme i my!! +přídám i obálku španělskou :))

Česká

Originální (máme i my)

Originální (Filmová obálka)

Španělská
Slovo závěrem...
Knížka je rozhodně lepší než film, i když čekejte něco podobného. Knížce jsem dala pět hvězdiček, ale snad jen proto, protože je to lepší než ten film, časem to možná změním. Knížka podle mě stojí za přečtení, takže se do ní nebojte jít ;), jen proto že jste viděly dřív film!!!

Hodnocení obálky



Moje hodnocení



Hodnocení v procentech

92 %

3 komentáře:

  1. Mně už tato série leži dva roky v knihovničce. Snad se do ní do budoucna pustím. Mám toho moc... Jojo.Alice. Tu miluji! :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo no, to já taky, určitě si ji přečti :))

      Vymazat
  2. První díl miluju, je to skvěle napsané a má to přesně tu atmosféru ke které tíhnu:)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za vaše komentáře!!! :)